De Speld lanceert eerste commercial
- Content
- 20 jul 2017 @ 14:37
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoBranded contentContentCommercials
- 20 jul 2017 @ 14:37
- Redactie Contentmarketing
Bierbrouwerij Oedipus en satirische website De Speld hebben vandaag een commercial gelanceerd: Oedipus Mannenliefde. Hierin rekenen ze af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing. Het is de eerste commercial van de hand van De Speld & Partners, dat samen met adverteerders humoristische branded en sponsored content ontwikkelt.
Jerome Kuijken, head of advertising bij De Speld, stelt: 'Van voetbal kijken met vrienden tot de onvermijdelijke barbecue, van de ambachtelijke zakken graan tot de gezellige buurtkroeg; in hun reclames tappen alle grote biermerken uit hetzelfde vaatje. Bovendien richten zij zich vrijwel alleen op mannen en dat is niet meer van deze tijd.'
'In de commercial komen alle bierclichés in sneltreinvaart nog eens voorbij. Het is een ongemakkelijk feest van herkenning. Want waarom werpen al die biermerken zich op een en dezelfde doelgroep? Met de commercial drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden. Het zet je aan het denken en maakt tegelijk dorstig. Mannenliefde is een lekker biertje, voor iedereen. Of je nu man of vrouw bent en of je nu van voetbal houdt of van jeu de boules.'
Lees ook: De Speld op Dutch Digital Day: ‘Effe de boel op stang jagen’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

