De Speld lanceert eerste commercial

  • Content
  • 20 jul 2017 @ 14:37
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoBranded contentContentCommercials

Bierbrouwerij Oedipus en satirische website De Speld hebben vandaag een commercial gelanceerd: Oedipus Mannenliefde. Hierin rekenen ze af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing. Het is de eerste commercial van de hand van De Speld & Partners, dat samen met adverteerders humoristische branded en sponsored content ontwikkelt.

Jerome Kuijken, head of advertising bij De Speld, stelt: 'Van voetbal kijken met vrienden tot de onvermijdelijke barbecue, van de ambachtelijke zakken graan tot de gezellige buurtkroeg; in hun reclames tappen alle grote biermerken uit hetzelfde vaatje. Bovendien richten zij zich vrijwel alleen op mannen en dat is niet meer van deze tijd.'

'In de commercial komen alle bierclichés in sneltreinvaart nog eens voorbij. Het is een ongemakkelijk feest van herkenning. Want waarom werpen al die biermerken zich op een en dezelfde doelgroep? Met de commercial drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden. Het zet je aan het denken en maakt tegelijk dorstig. Mannenliefde is een lekker biertje, voor iedereen. Of je nu man of vrouw bent en of je nu van voetbal houdt of van jeu de boules.'

Lees ook: De Speld op Dutch Digital Day: ‘Effe de boel op stang jagen’



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken